divendres, 6 de febrer del 2015

Embolicat, desconcertat i... contrariat?

Ja fa dies que volia escriure una nova entrada, però aquest trimestre amb el canvi de mòduls del GES vaig de bòlit. 3 mòduls nous, que a més, he volgut modificar. Intentar provar coses noves, sortir de l'entorn Moodle, i fer que els alumnes descobreixin noves formes de treballar. Em passa pel cap de fer-ne un diari del recorregut. Ho intento, De moment vaig escrivint al voltant de la programació, i després ja ho poliré. Tot i així en puc fer un resum.

Català 2, GES 1 (tarda): per Sant Josep es celebra a Mollerussa la Gimcana Lingüística, i ja fa un parell d'anys que conviden al CFA a participar-hi. Enguany em toca a mi organitzar la nostra part del concurs, i això vol dir treballar un material específic de temàtica sòciocultural del Pla d'Urgell, durant 4 setmanes. Com que el temps per preparar el mòdul de català s'escurça, vaig proposar als alumnes que reelaboressin els temes que jo tenia penjats al Moodle. Era una manera d'avançar. Repartir-se temes, i que el fet de fer-los ells mateixos ajudaria a entendre millor el que hi deia. Grups de 2/3 alumnes, dels qual un prepara la teoria, un altre els exemples, tots amb documents compartits al Drive, i un altre crea preguntes de comprensió amb l'eina web "Socrative". Primers dies engrescadros, els alumnes joves s'ho passen bé refent el que jo havia fet, però... els alumnes adults són irregulars. Absències, manca de regularitat amb la feina a fer a casa.... Total que els qui venen es queixen que només ells fan la feina, i clar, no poden amb tot. El segon dia que tocava exposar temes, falten la meitat dels alumnes. Emprenyament, sensació d'injustícia, cansament. Total que em demanen deixar-me d'invents i tornar a fer jo la teoria, i ells els exercicis. Potser em rendeixo molt ràpid, però ja van dos dies que no poden fer la feina que havien mig preparat per manca de quòrum. Torno a enganxar el Moodle allà on ells s'han quedat, Adéu invents, i ara a córrer per poder fer almenys una part significativa del temari. El grup de matí fa el mateix, amb la diferència que ha trigat un dia més a notar les baixes signifitives dels companys. Crec que en un parell de dies hauré de prendre una decisió semblant.

Castellà 2, GES 1: Els alumnes elaboren un mini treball d'investigació sobre un tema triat per ells mateixos (primer error per part meva, potser hauria d'haver dirigit millor la tria dels treballs), temes variats com aficions, música, els bars del poble, autobiografia,... Emmig del treball fan els exercicis pautats al Moodle que intentem que tinguin relació amb el propi treball. Com per exemple buscar sinònims o antònims de determinades paraules escrites per ells mateixos, buscar i reflexionar sobre verbs, adverbis trobats al seu propi treball... Ja veurem. De moment van fent, mentre preparem busquem eines originals per fer les exposicions, previstes per al 19 de febrer. Les eines que proposo poden ser Prezi, Thinklink, Drive,...

El cas és que un cop analitzat el desenvolupament d'aquests mòduls (a data d'avui) no n'estic gaire content, i com dic al títol, estic desconcertat. Potser no ho he planificat amb prou cura, potser és massa diferent per a alumnes que venen amb el xip de la feina a l'IES (els joves) o de les classes que feien quan eren joves (el més grans), potser he volgut barrejar massa coses (Moodle, feina col.laborativa, novedosa...) i no n'he sabut. O potser he volgut començar amb massa idees i grups alhora. No ho sé. El cas és que em trobo tornant a fer classes que considero massa clàssiques (malgrat el Moodle), i ja penso en el proper curs: poc a poc, idees clares, planificació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada