tag:blogger.com,1999:blog-7314652989540431420.post6162816746927678871..comments2019-09-30T23:43:32.520+02:00Comments on La germana pobra i lletja: Què demano jo?quimhttp://www.blogger.com/profile/16230536405282095902noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-7314652989540431420.post-78388351773640762702018-04-03T20:28:28.015+02:002018-04-03T20:28:28.015+02:00Em resisteixo a escriure, atesa la meva distància ...Em resisteixo a escriure, atesa la meva distància del dia a dia d'una escola d'adults,encara que continuant ensenyant persones adultes i pensant en les escoles d'adults. Però vaig seguint els vostres blocs i el vostre entusiasme propositiu i se'm comunica. La invisibilitat de la formació bàsica d'adults és evident i només es podria neutralitzar amb la visibilitat pública, cosa que en aquest moment veig difícil. Les tres coses que demaneu al Departament d'Ensenyament són encertades, però recordo que el professorat d'adults és aproximadament un 2% del professorat del Departament i l'alumnat un 6% un punt amunt o avall. Les preocupacions del Departament no han d'anar necessàriament en aquesta proporció, perquè estem parlant de qualitat (preocupacions) i no de quantitat, però...<br />Tres coses que demanaria no al Departament sinó a nosaltres. La primera conceptual: què ha de fer una escola d'adults? Jo diria que treballar les competències bàsiques ciutadanes i per a la vida. Crec que en general, i canviant al llarg de la història recent sense criteris definits, hem treballat competències bàsiques acadèmiques i amb preocupació laboral. Que no està malament, però no és ni molt menys tot. Les competències bàsiques ciutadanes i per a la vida les podem definir de una forma universal, però tenen una concreció local.<br />La segona demanda que hauríem de pensar és organitzativa. Crec que el Departament d'Ensenyament pel seu ADN tindrà una visió acadèmica de la formació -creditícia-, del que han de fer les escoles d'adults i uniformitzadora. Com sempre punt amunt o avall i al marge de l'administració i el pensament creatiu de les escoles. Per tant, crec que s'ha de fer un canvi de rumb organitzatiu i començar a pensar amb la municipalització, respectant els drets laborals del professorat actual, etc. No és un tema fàcil de digerir i té els seus pros i contres. No deixaria de ser un altre debat interessant.<br />Però, a més, tercer, les escoles d'adults haurien de ser de gestió comunitària. I d'això tenim poques experiències, però crec que per aquí podria entrar el tema de la visualització.<br />Alfons<br />Alfons Formarizhttps://www.blogger.com/profile/08321873353470616106noreply@blogger.com