dilluns, 9 de març del 2020

Algunes propostes

Ara que estem cap a mig curs, penso que és un bon moment per explicar alguna de les coses que faig a classe, per si les voleu aprofitar.

Dues a COMPETIC 2:
- El passat divendres 6 de març vam presentar amb la Pilar Pelegrí el projecte "Apadrinem el patrimoni", a la 3a Jornada d'EPA. Podreu veure la presentació i el material quan el pengin a l'ICE de la UAB. Bàsicament vam explicar que els dos grups de COMPETIC 2 (un al matí i un altre a la tarda) han creat una presentació conjunta on exposen i editen les fotos que han fet dels Camps Elisis, a Lleida. També van col·laborar en crear un Padlet amb fragments d'història, poesia, narrativa, etc. sobre els Camps. I tot això s'anirà penjant a un sites on es podrà veure el resultat final.
- Segueixo fent les classes a partir dels vídeos del meu canal a Youtube, qbalaguer (l'afegeixo, per fer-me publicitat). Em va molt bé. Fins ara hem treballat les competències 1-6 sense gairebé cap classe teòrica. Els alumnes miren els vídeos, i a classe es converteixen (segons la competència) en artistes que presenten una exposició fotogràfica de les seves obres, dissenyadors gràfics d'una editorial moderna, organitzadors de viatges per a grups,... el que convingui. Treballen a classe solucionant les situacions, i jo els soluciono els dubtes que van tenint. I quan el Joan Padrós us digui que amb els vídeos es treballa molt bé, feu-li cas, que té raó.

Literatura (Català, GES 1): hem treballat els elements de la narrativa, el teatre i la poesia. Amb el que vaig recollir de les idees del Josep Miquel Arroyo, vaig pensar: "a partir de la teoria, crearan un petit conte, del qual n'extreuran diàlegs teatralitzats". I dit i fet. Han creat, i ara ho tenen en un arxiu a GDocs. Ara les he de convèncer de si el volen ensenyar a la resta d'alumnat...

CFI 1: tenim un grup d'unes 14-15 alumnes immigrants. El Paco Clavera, que ha arribat aquest curs des de Primària, va veure el que tenia entre mans i va proposar treballar per racons. No els diem "racons", que sona infantil, però en diem píndoles, centres d'interès, jocs,... depèn del dia. Hem construit puzzles (d'imatges, de paraules), jocs de relació paraula imatge, dòminos, etc. Separem a les alumnes en grups (de 3 o 4) i durant una part de la sessió (60, 80 minuts) juguen. De moment els està agradant molt l'experiència,  i nosaltres seguim pensant en més jocs, sempre relacionats amb els temes que fem a classe (evidentment).

I així estem. Cal sempre pensar, crear, fer-ho diferent, i si pot ser innovador. Ja acabo. Ara que estic preparant el tercer trimestre, avanço una pista per a alguna entrada propera: Genially. Ho estic provant, i m'agrada molt. Fàcil, engrescador, amb moltes possibilitats... Ja en parlaré.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada