dilluns, 30 de gener del 2017

Reflexions des del pou (1)

Començo una sèrie de reflexions sobre la feina, i aclareixo que encara sóc en un pou, i que per tant, totes les reflexions pequen d'una càrrega de negativitat que potser fa uns mesos, o d'aquí a uns mesos, no hi sortirien. Ja veurem.
Començo des de baix, els cursos d'alfabetització (CFI).
Fa poc vaig assistir a la presentació del material d'alfabetització "Lletres per a tothom", impulsat pel Departament d'Afers Socials". Primer impacte. El Departament d'Ensenyament no hi és? Segon impacte: no conec a ningú. Fa suficients anys que treballo, i quan vaig a un acte així i no hi ha ningú conegut.... estrany, si més no. El cas és que després d'una xerrada de l'Alfons Formariz sobre com és i què fer davant d'un grup d'alfabetització, vaig acabar pensant... bé, no ho faig del tot malament. Bona senyal. Però després tot es va tòrcer: van presentar les intruccions per demanar subvencions per a dur a terme projectes d'alfabetització per a adults. Per això no coneixia ningú: tothom era representant d'alguna ONG, càritas, Creu Roja, i entitats socials vàries.
"Què m'he perdut? Com és que no en sé res d'aquests projectes?" Conclusió: els grups d'alfabetització es desmarquen de la CFA. Sé que algunes escoles n'han deixat de fer, d'altres continuen, fent el mateix que amb les anteriors senyores de CFI, No ho sé, va ser xocant, com si m'hagués perdut alguna cosa important. És veritat que feia alguns anys que no tenia cap d'aquests grups, però si hi hagués hagut canvis importants, algú ho hagués dit.
Sé que les entitats socials atenen aquest col.lectiu des de fa anys, i en alguns casos amb millors horaris que els nostres, amb més volum de matrícula, amb voluntariat... Però també sense la formació necessària (per cert, part de les subvencions anàven dirigides a formar voluntaris), sense experiència...
Com és que a FPA ens deixem perdre aquests grups?
El fet que vinguin a l'escola condicionats per la PIRMI, afecta en alguna cosa? Les entitats no els coaccionen?
Estem potenciant els grups transprofessionals (COMPETIC, GES, Anglès); que ja està bé, i molt, però i els altres?
Per què no em formen a mi? si ja tinc experiència, només m'haurien de "reformar/actualitzar" i sortiria més barat...
El cas és que aquests grups necessiten també canvis importants que provinguin de la FPA. I som nosaltres qui els hauríem d'encapçalar. Em proposo fer alguna entrada nova a la nostra "web de canvis necessaris a la FPA" i parlar d'aquests grups. Amb propostes.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada