divendres, 27 de març del 2020

Confinat

Avui m'he llevat amb ganes de fer una entrada, i explicar coses.
I així m'afegeixo al Joan Padrós, al Ramon Paraiso, i al Josep Miquel Arroyo, que aporten també reflexions, cadascú per la seva banda. Llegiu-los. La Destil·leria en Joan, el De Vuelta el Ramon, i el Didactik el Josep Miquel.
El confinament el porto bé, millor del que pensava. Rutines laborals. Teletreball intens al matí, però la resta del dia responent whatsapp o correus d'alumnes, per què sembla que sap greu tenir-los penjats sense respondre... recordo algun twit que comentava si treballem més o menys, i jo crec qie igual, però a full time. És com estar tot el dia pendent del telèfon  odel correu.
Rutines familiars. Tot com sempre, una mica més relaxat i flexible, però rutina al cap i a la fi. Pel·lícules, sèries, deures del Pau...Aprofito la gran decisió de comprar una màquina de rems fa un any i mig, per aprofitar el mesos de boira per fer esport. Ara m'ocupen una bona part de la tarda.
Jo faig cas, i he penjat a l'entorn GSuite activitats de repàs per a GES, i al Moodle per a COMPETIC. Preparo algunes activitats pensant en el tercer trimestre, tot i que escolto rumors que plantegen dubtes sobre si el farem o no. Ja veurem.
I escric, i reflexiono sobre com va la feina, què hem de preveure per al curs que ve, i aquí lligo amb l'apartat reflexions.

Reflexions:
  • Al CFA Segrià utilitzem dues plataformes. Cada profe la que més li convé. Moodle la majoria, i alguns GSuite en període de proves. Això de mantenir dues plataformes no m'està convencent. Aquest curs vaig voler provar l'entorn GSuite, i vaig engrescar el grup de GES 1. Alhora mantinc la plataforma Moodle per a COMPETIC. No és que sigui un embolic, però permet la comparació. I no té color; Moodle és molt més potent, més visual, més practic, dona moltes més opcions.... vaja, que per a l'any que ve, GSuite em planteja molts dubtes, tot i que crec és molt més fàcil d'usar, tant per profes com per a alumnes. En parlarem al claustre, perquè el compromís era provar-ho i avaluar-ne l'ús al final.
  • He descobert Genially. Bé de fet, ja el coneixia i hi he aprofundit. He fet un parell d'activitats i ja tinc ganes de provar-les a classe. Ja vaig compartir la primera a Twitter. Un repàs del mòdul Català 1 de GES 1.
  • Parlant d'alumnes de GES, una frustració. No están responent. Compartim correu electrònic, grup de WhatsApp, Telegram, però no hi ha manera. Les poques converses que hi he mantingut han sigut per dir-me que tenen molta feina: els fills, el seus deures, la feina de casa... Paciència. Aquí es nota la famosa bretxa digital. Espero que només sigui una qüestió de crear rutines, i que poc a poc s'hi interessin, es posin les piles...
  • I d'aquí en deriva un problema que hem tingut algun professors amb les dades dels alumnes. Algun telèfon equivocat, una adreça electrònica que no existeix... També haurem de reflexionar sobre l'actualització de les dades dels alumnes. A veure com i quan.
  • I parlant del profes, un tema espinós. La bretxa digital entre profesionals. Si heu estat al cas de les xarxes aquests dies, ja haureu llegit sobre el tema. La bretxa no és només entre els alumnes, sinó també entre els profesionals. Com que ara sembla que tot ha de ser online, hi ha ritmes diferentes. I això crea desigualtats, incongruències, i és un tema que també caldrà que cadascú reflexioni personalment. Com dèiem, la crisi ens farà posar les piles a tothom, alumnes i professors.
  • És interessant llegir els companys i les reflexions que fan als blogs respectius, a Twitter... Per cert, una mica justat però avui al vespre farem un xat al Twitter, seguint el hastagg #fadultoschat1
Per acabar, reparteixo ànims per a tothom. Aprofiteu per descobrir, provar, tot poc a poc.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada